Handelsbetingelser for ReneSejling.dk ApS
CVR: 39300974
Adresse: Lupinvej 3, 8840 Rødkærsbro
Hjemmeside: www.renesejling.dk
Version: 1.1 | Sidst opdateret: 5. juli 2025
1. Anvendelse og gyldighed
Disse handelsbetingelser gælder for alle tilbud, opgaver, supportaftaler og hostingydelser leveret af ReneSejling.dk ApS, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Ved køb gennem webshoppen eller skriftlig accept af tilbud betragtes handelsbetingelserne som accepteret.
2. Opgavens udførelse og samarbejde
Kunden er forpligtet til at levere det nødvendige materiale (tekster, billeder, adgangsoplysninger mv.) i rette form og inden for rimelig tid. Forsinkelser i levering af materiale fra kunden kan medføre udsættelse af deadlines uden ansvar for ReneSejling.dk ApS.
Kunden garanterer, at alt leveret materiale – herunder tekst, billeder, grafik og video – er lovligt og ikke krænker ophavsret eller andre tredjepartsrettigheder. ReneSejling.dk ApS fraskriver sig ethvert ansvar ved eventuelle erstatningskrav som følge af kundens materiale.
ReneSejling.dk ApS forbeholder sig ret til at benytte eksterne underleverandører til dele af opgaven, hvor det vurderes nødvendigt.
3. Immaterielle rettigheder
Kunden opnår fuld ejendomsret til den færdige løsning efter betaling, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Licenser til premium plugins og temaer leveres som en del af en aktiv supportaftale. Ved opsigelse af supportaftale bortfalder disse licenser, og kunden informeres om nødvendige fornyelser for at opretholde opdateringer og support.
4. Ansvar og begrænsninger
ReneSejling.dk ApS kan ikke holdes ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller andre indirekte tab som følge af brugen af løsningen, herunder nedetid, sikkerhedsbrud eller fejl i 3. parts software såsom betalingsgateways (f.eks. Stripe, Clearhaus, Quickpay), plugins eller hostinginfrastruktur.
Kunden er selv ansvarlig for at sikre, at valgte betalingsløsninger, funktioner og integrationer overholder gældende lovgivning, herunder regler om databeskyttelse (GDPR), betalingsindløsning og forbrugerbeskyttelse.
ReneSejling.dk ApS yder support og opdateringer i henhold til den indgåede supportaftale, men fraskriver sig ansvar for hændelser uden for normal kontrol, fx force majeure, hacking, eller ændringer i tredjeparts systemer.
5. Korrekturgange og revision
Medmindre andet er aftalt, indeholder designopgaver op til 3 korrekturgange. Efterfølgende revisioner faktureres efter gældende timepris.
Det er kundens ansvar at gennemgå og godkende udkast og korrektur inden lancering. Fejl eller ændringer, der opdages efter kundens godkendelse, kan kun udføres mod ekstra betaling.
6. Opsigelse og ophør
Websupport/hostingabonnementer:
Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet med virkning fra næste fornyelsesperiode. Der ydes ikke refundering af allerede betalt abonnement. Opsigelsen skal ske inden ny faktura er fremsendt på ny fakturaperiode.
Abonnement og automatisk fornyelse
Supportaftaler og hostingabonnementer er løbende og fornyes automatisk hver [måned, kvartalsvis eller årligt], indtil de opsiges.
Kunden kan opsige til udløb med [inden næste fornyelse] varsel via mail eller via min konto hvis der betales online. Der ydes ikke refusion for igangværende periode.
Ved opsigelse:
- Kunden bevarer fuldt ejerskab over sin hjemmeside.
- Licensnøgler fjernes.
- Kunden tilbydes hjælp til flytning mod betaling.
7. Garantiperiode
Der ydes 30 dages garanti på alle nye internet og webshop løsninger. Garantien omfatter fejl og mangler, der skyldes udviklingsarbejdet, men ikke fejl opstået pga. tredjeparts plugins, kundens egne ændringer eller eksterne forhold.
Efter garantiperioden kræver support en aktiv supportaftale. Garantien gælder kun fulde webdesign og webshop løsninger udviklet af ReneSejling.dk ApS.
Ved opdateringer, der medfører funktionsfejl, gendannes hjemmesiden til en tidligere fungerende version. ReneSejling.dk ApS påtager sig ikke ansvar for inkompatibilitet i tredjepartsplugins, men tilbyder rådgivning og løsningsforslag efter nærmere aftale.
8. Betaling og fakturering
Faktura fremsendes ved opgavens påbegyndelse eller i henhold til aftale. Betalingsfristen er netto 8 dage, medmindre andet fremgår af fakturaen.
Ved for sen betaling forbeholdes retten til at opkræve rykkergebyr og renter iht. renteloven.
9. Tvister og værneting
Eventuelle uoverensstemmelser søges løst i mindelighed. Kan dette ikke lade sig gøre, afgøres sagen ved retten i Viborg i henhold til dansk ret.